Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nikkie Blom - WaarBenJij.nu Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nikkie Blom - WaarBenJij.nu

Rainbow Beach

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

04 November 2012 | Australië, Rainbow Beach

Hallo allemaal!

Nou zit ik dan op mijn vierde werkdag in Australie..Ja jullie lezen het goed! Ik ben weer hard aan het werk!Voordeel is dat ik nu wel gratis inet heb! Wel alvast een waarschuwing!! Heb een hoop te vertellen dus het kan zijn dat het wat veel is....

Maar ik was de laatste keer in Melbourne gebleven..En daar mijn verjaardag gevierd! Heb echt een super verjaardag gehad! Ben lekker wezen stappen en de hele nacht wakker gebleven om half 6 in de ochtend te skypen met NL! hahah Dat was een belevenis op zich! iedereen thuis mijn verjaardag aan het vieren en ik zat op de stoep voor het hostel...En ik weet niet hoe ik het elke keer voor elkaar krijg maar ik zat natuurlijk weer in een daklozen en hoeren buurt..dus had een hoop aanspraak daar zittend op het stoepje! tot grote hilariteit van de mensen thuis. Maar heb het overleefd!
ben uiteindelijk een week in Melbourne gebleven.
Ben daar een reisbureau ingelopen om te kijken of ze nog mensen nodig hadden...helaas had hij net iemand aangenomen...Maar hij wist nog wel een baantje voor me in Rainbow Beach.
Hij zou wel even bellen....kreeg niet echt respons..voelde me net een stalker! Elke dag even vragen of hij al iets wist. Uiteindelijk besloten om niet te wachten. Ik zou het wel zien. En anders zou er vast wel wat anders op mn pad komen...

Aad was ondertussen richting Brisbane aan het reizen. Waar het veel mooier weer was dan in Melbourne( het was echt te koud!!! Zo blij dat ik mijn slaapzak mee had! Alleen beetje jammer dat het in het hostel niet toegestaan was erin te slapen! Maar daar kwam ik pas achter nadat ze de slaapzak hadden ingenomen. Voelde me net een klein kind;))
Dus ik heb besloten het vliegtuig te pakken en het betere weer op te zoeken!! Heerlijk!!!
Aad ook helemaal blij! Heb hem trouwens gister op de bus gezet terug naar Brisbane! Hij heeft besloten weer lekker naar huis te gaan. Voor mij dus ook een goede reden om die kant op te vliegen. Om nog even een paar gezellige dagen samen te hebben!

En gezellig is het geweest!! Nadat ik in was geland is het geld uit mn backpack gevlogen!!! Aad en ik zijn nogal luxe backpackers!!! Moesten het natuurlijk wel weer even vieren dat we elkaar na 1 week gemist te hebben zagen! Dus happa lekker uit eten en als toetje toch nog even een paar borrels erin gegooid! o en is er geen dorm ( slaapzaal) meer beschikbaar en alleen een doubleroom...??Fuck It nemen we toch lekker de double room...

De tweede dag in Brisbane zag ik het reisbureau waar die vriend van die gozer in Melbourne zou werken...ik naar binnen om te vragen of hij nog een leuke trip had voor Fraser Island..( ik weet het heel sneaky) en toen tussen neus en lippen gevraagd of er niet toevallig een Leigh werkte...Laat ik nou net met Leigh in gesprek zijn..Mezelf voor gesteld en ik ben daarna gelijk aan het werk gezet!!! Hoe makkelijk is dat gegaan!!!!
Gelijk een reis geboekt voor de aankomende week samen met Aad! En een lekkere korting gekregen! Kijk daar doen we het voor!!
Heb dus maar een paar uur van Brisbane kunnen genieten want gelijk de volgende dag zijn we richting Noosa gegaan!

Ik heb al een paar keer het verwijt gekregen dat ik echt een slechte backpacker ben!!! En ja ik denk ook niet dat ik er talent voor heb!!! Wat ik overigens helemaal niet erg vind! Hou toch wel van een beetje luxe en ga graag uit eten...vooral als je bedenkt dat het eten in een supermarkt erg duur is en dan moet ik het ook nog eens helemaal zelf maken op een gaspitje ( echt het verblijven in hostels is net als kamperen!!) en voordat zelfde bedrag kan ik het laten maken...U snapt het!!

Wij lekker naar Noosa...waar we in een hostel sliepen met echt goede matrassen!! Zo fijn! heb zo lang en vaak mogelijk geprobeerd te slapen! Wilde er optimaal van genieten!!!Voorderest was Noosa best leuk maar baalde ontzettend dat het op een heuvel is gebouwd! En het hostel zat natuurlijk bovenop de heuvel en voor alles moesten we heuvel op en af!
Wel is er een ontzettend gaaf nationaal park waar je koala's in het wild kan zien! Het heeft ons 5 uur wandelen gekost maar uiteindelijk hebben we er 2 gevonden! Maar ja dat nationale park was natuurlijk onderaan de heuvel...sta je weer..geen zin om naar boven te lopen dus dan toch maar met de bus..wij de bus in en gevraagd wat het zou kosten om naar de volgende halte te rijden...buschauffeur heeft 3 keer gevraagd of het echt de bedoeling was om maar 1 halte mee te gaan...Ja meneer dat is echt de bedoeling! Die ene bovenop de heuvel bedoel je..??? Jaaaaah die ja!! O nou stap dan maar in! Voor deze keer is het gratis! Kon m wel zoenen!

Ook het strand van Noosa was heerlijk...Jullie horen het al..niet echt actief gedaan daar!
Na 3 dagen zijn we verder gegaan naar Rainbow Beach.
En dit is voor nu ook even mijn woonplaats!!
Even een omschrijving van Rainbow Beach....nou het bestaat uit strand 3 hostels en een weg naar het strand toe...het is echt super klein!!!
Maar tot nu toe vermaak ik me hier prima!!! Voordeel is ook dat er niet zoveel auto's rijden!!! Heb al een paar bijna ongelukken gehad omdat trutje naar de verkeerde kant staat te staren..

Vanaf Rainbow Beach hebben we een 3 daagse tour gemaakt naar Fraser Island!
Dat was zo gaaf!!!!!!
Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld! alleen bereikbaar met een 4 weel drive..en dit heeft de reden dat er geen wegen zijn op het eiland! Het strand wordt als weg en landingsbaan voor vliegtuigen gebruikt...Te gaaf!! Het binnenland bestaat ook uit alleen maar offroad wegen..En dan niet zoals bij die halfbakken jeep safari's in bijvoorbeeld Griekenland maar ECHT OFFROAD!!
We hadden de tour waar we zelf konden rijden was wel even spannend maar wel echt super!! Al heb ik alleen het strand gereden.
Hoop gezien en gedaan op het eiland! Scheepswrak gezien...gewommen in de meren.. bijna van een klif gevallen om de haaien te kunnen spotten die overal rond het eiland zitten....en ik heb gekampeerd!!! op een matje midden in de bush...trouwens nog best te doen! Niet dat ik er nu een gewoonte van ga maken, maar het viel me niet tegen! hahah wat ben ik toch avontuurlijk ;)
Je moest trouwens nog wel even opletten daar op de camping...er lopen op Fraser's allemaal wilde Dingo's rond!! Die zaten eerst op het vaste land maar vermoorden de paarden dus hebben ze bedacht om de dingo's op een eiland te gooien en er een toeristisch attractie van te maken!!
(Goh brengt me op ideen hahaha)
Houdt het een beetje spannend!!! Je mag dus niet alleen rondlopen!! Je moet altijd een Dingo Buddy en een goede grote stok meenemen om ze de hersens mee in te slaan!
Maar Aad en ik hebben het overleefd!!

Na drie dagen weer terug in Rainbow Beach en op donderdag mijn eerste werkdag gehad !
Ik ben aan het werk bij Travel Bugs als reisagent. Erg leuk en spannend allemaal! Ze gooien me wel in het diepe! Zit nu al de hele middag alleen. Maar gaat goed!

Ik kan nog wel een paar uur doorgaan met wat er allemaal is gebeurd maar heb eigenlijk niet echt zin meer...Volgende keer!!

Kus Nik

  • 04 November 2012 - 07:40

    Chan:

    Nik je moet vaker een verslag schrijven. Leuk om te lezen op de vroege morgen!!!
    Heb je al grote spinnen gezien en andere beestjes? Mis je ontzettend. Het wordt tijd voor een lunch ;-)
    Nou mop spreek je snel dikke kus van ons

  • 04 November 2012 - 08:02

    Nikkie Blom:

    Ja ik weet het! Mis jullie ook ontzettend!!!! Die lunch zit er even niet in maar zodra ik terug ben ben jij de eerste om lekker een broodje beenham brie mee te eten!!!
    Ik heb nu wel vaker toegang tot inet dus ik ga je stalken;)
    Mis je tjick!!! Kusssssssssss

  • 04 November 2012 - 08:31

    Elly:

    heel erg leuk Nikkie om je verslag te lezen, je hebt al een hoop gezien daar in dat verre aus.
    succes in je baan en de groetjes uit Breezand. xx

  • 04 November 2012 - 08:32

    Coby:

    hey aussie-girl; ik heb weer heerlijk gelachen in m,n eentje zeg, ik zie t al voor me; Nikkie aan t stokvechten met de Dingo,s!! maar als je gaat zwemmen met haaien........doe het dan a.u.b. in een hele stevige kooi????, en dat je een leuke baan hebt en dus vast wel veel uitstapjes gaat maken daar. tof hoor, er is een avonturier in je naar boven gekomen; eigenlijk ben je een natuurliefhebber aan t worden....hahaha, is wel ff wat anders dan de Donkere Duinen he? Nu mop, werkse en ik wacht op je volgende blog........dikke knuf xxxx mam

  • 04 November 2012 - 08:59

    Lianne:

    Dus jij was een Dingobuddy..zijn er maar weinig die dat kunnen zeggen..klinkt leuk op je cv..ha ha.. Wel fijn dat je het naar je zin hebt en zoveel meemaakt..hoor natuurlijk het een en ander van je ouders maar als ik dit lees zie ik het ook voor me..geweldig.Veel plezier verder en succes met je job! x

  • 04 November 2012 - 09:27

    Petra Vd Linde:

    ..Geweldig weer om te lezen,! Je vermaakt je prima, bdw is er nog plaats op dat eiland???(grapje) Nou Stoere tot de volgende x.....Groetjes van hier en een dikke knuf,!!1 XX

  • 04 November 2012 - 09:34

    Jenny:

    Lieve nik,
    Fijn om weer wat van jou avonturen te lezen, heb je niet aan de stok met homeless people, dan wel met dingo's ;-) straks word je nog een mcguiver met al die avonturen... Lekker dat er nu even wat vastigheid voor je is, en natuurlijk meer toegang tot inet. Geeft ons als thuifront ook meer rust (ja ook deze muts moet veel aan je denken) liefs voor nu, en ik kijk uit naar het volgende schrijven xxx

  • 04 November 2012 - 10:25

    Annemarie:

    Hey Nik,

    Jeeee, jij hebt de beste keuze van je leven gemaakt! Heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, ben erg benieuwd als je weer zin hebt en tijd om een stukje te schrijven wat je volgende avonturen zijn, of rare reizigers die bij je op het reisbureau komen ( of is dat aleen in NL).

    Dikke kus van Mark en mij!

  • 04 November 2012 - 13:17

    Lisanne En Kim:

    hey wijfie lies en bas vanacht bij ons geslapen en net met z,n tweeen gelezen.....wat spannend,mooi,gaaf,super allemaal.
    heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel liefs knuffies kussies en miss you xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kim en lisanne

  • 04 November 2012 - 21:45

    Madelon:

    Heey nikki
    Super dat je een baan heb gevonden!
    En je verslag is weer zo geschreven dat ik de hilarische gebeurtenissen helemaal voor me zie.
    Geweldig weer om dat te lezen :)
    Groetjes madelon

  • 04 November 2012 - 22:49

    Ellen:

    Wat een avontuur,leuk te lezen wat je allemaal mee maakt.
    Geniet,geniet,geniet .
    Veel liefs en we blijven je volgen xxx

  • 05 November 2012 - 09:07

    Lin:

    Ha die Nik, ouwe sjacheraar, krijgt ze het gewoon voor elkaar hoor haha
    Jeetje, ik vind het zo onbevattelijk (als dat een woord is).. Ik heb geen idee hoe het daar uit ziet, maar in mijn hoofd maak ik door jouw verhalen toch een voorstelling..
    Het klinkt in ieder geval erg leuk allemaal! Verveel je je nu ook weleens een dag te pestpokken?
    En heb je al spinnen gezien, vieze matrassen?
    Ik ben gewoon stikjaloers.. Haha dus er moet toch ook weleens iets niet zo leuks aan dat hele avontuur van je zitten ;-P
    Aad weer in Nederland? Wel ff een update hoe het met hem nu is, mocht je hem hebben gesproken.. Inmiddels voelt hij ook aan als vriend hahaha (hoe hilarisch..) Aad.. Iedereen dit dit leest ken hem, maar eigenlijk ook weer niet.
    Nou Nik, hou je haaks! Geniet! En dat beetje luxe die je je kan permitteren, ik zeg doen! Je gaat dan wel backpacken, maar wel in stijl hahaha

  • 08 November 2012 - 19:35

    Marijke:

    Klink echt helemaal geweldig Nik, heeeel avontuurlijk.
    Leuk om te horen dat je weer mijn "collega" bent. Als ik nog tips wil, dan mail ik je wel.
    Geniet lekker van de warmte, bedenk je maar dat het hier mega koud is.
    Xx

  • 09 November 2012 - 13:17

    Henny De Jong(moeder Kim):

    He onderneemster wat leuk iedere keer om je verslag te lezen , klinkt echt geweldig daar allemaal .
    Top dat je een baan gevonden hebt, nou meis geniet er van en we kijken uit naar je volgende verslag.
    Gr en knuffels van ons.xxxxxxxxxx

  • 13 November 2012 - 21:33

    Jolanda Van Dam:

    Nikkie,

    Wat beleven jullie toch ontzettend veel en wat een enorme indrukken doen jullie op,fantastisch gewoon
    om je ervaringen te delen met die Hollanders! haha.

    We hebben met veel plezier je verslag van Down Under gelezenl!
    Wij hopen dat er nog veel meer mooie en onvergetelijke momenten volgen want dan gaan wij niet naar de
    bibliotheek maar................ naar jou reisverslagen om te lezen! hihi.

    Nikkie,have fun and be carefull!

    Groetjes Jolanda en Peter van Dam. (ouders van Madelon)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Down Under!

Een jaar backpacken in Australie

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2013

Road Trip!!! Part 1

05 Februari 2013

Summer in Paradise

24 November 2012

Zwemmen tussen de haaien....

04 November 2012

Rainbow Beach

16 Oktober 2012

Bye Sydney!! Hello Melbourne
Nikkie

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 6839

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Down Under!

Landen bezocht: